Modern popedge och tidlöst uttryck.

70% Mycket bra

Med superhitsinglarna Problem och Break Free i bagaget har Ariana Grande redan där en bra grund för sitt album My Everything tycker Daniella som ger den kaxiga popstjärnan 70% i betyg!

• User Ratings (0 Votes) 0 %

Ariana Grande My Everything
När jag först tar mig en titt på spåren till plattan My Everything känner jag en trygghet redan innan jag låter musiken ljuda ur högtalarna; de två starka singlarna Problem (feat Iggy Azeala ) och Break Free (feat Zedd ) är med. Och visst, de är väldigt starka, men efter att ha spolat igenom några spår till så inser jag att feelingen inte kommer sluta där.

Nordiska Favoriter

Man har hört mycket om Ariana Grande den senaste tiden. Den unga tjejen med den vackra pipan, som giganterna ute på marknaden nu slåss om att få samarbeta med. Likt Miley Cyrus började hon sin karriär som barnstjärna i olika sammanhang, men trots de liknande resvägarna har det varit en betydligt mjukare övergång för Ariana.

Genombrottet skedde på Broadway i musikalen 13 , efter det blev hon upplockad av Nickelodeon till tv-programmet Victorious år 2011, och i september 2013 släppte hon sin debutskiva Yours Truly med singeln The Way i spetsen. En skiva med ett ganska snällt RnB-sound där hennes röst fick smälta in bland snygga beats och en uppsjö av fina melodier. På nya plattan My Everything ger hon betydligt större utrymme åt sin attityd och kaxighet, i form av nytt sound, melodier och mer utmanande texter. Trots detta har hon kvar en viss flickighet i uttrycket och låter bli att spela mer vuxen än vad hennes blotta 21 år faktiskt innebär. Det är skönt tycker jag.

Något som säkerligen har bidragit till den nya bredden på plattan är alla featuring artists hon har på de olika spåren; allt från topproducenten Zedd i låten Break Free till den hyllade artisten The Weeknd , som hon framför den otroligt välskrivna låten Love Me Harder med. Att Max Martin , Shellback och en handfull andra erkända låtskrivare är med på plattan förvånar mig inte, då låtarna har en modern popedge med ett tidlöst uttryck. Något som passar perfekt tillsammans med Ariana Grande’s snyggt krispiga stämma. Jag älskar girlpower-låten Bang Bang som framförs tillsammans med Jessie J och Nicki Minaj . Det finns så mycket självrespekt och kaxighet i låten att jag spricker! Mer sådant.

Ariana @
Facebook

Vad tyckte du?