Det har gått 10 år sedan Beyoncé förändrade musikbranschen och släppte ett album helt utan sedvanlig promotion-turné. Fjorton låtar, ingen singel och musikvideos till alla spår. Hon kallade det ”visual album” och kraschade internet. Självklart ska detta firas och det görs genom att släppa Grown Woman – en låt som användes vid hennes kampanj med Pepsi 2013 och inför Pepsi Superbowl Halftime-show samt på The Mrs Carter Show Worl Tour som extranummer. Med tanke på exponeringen låten fick trodde många att det skulle vara artistens lead-singel ifrån hennes då kommande album. Men lika fort som låten svepte förbi, försvann den och nu tio år senare får vi den studioinspelade versionen.

Nordiska Favoriter

Jag ska ärligt erkänna att jag skrek högt när den här dök upp i flödet över veckans nya släpp för mig i fredags. Tio år är lite väl lång tid att vänta på en låt, men den som väntar på något gott… Min spaning är att den här låten kommer plockas upp på TikTok och kan rent av bli en viral hit för Beyoncé. 

Vad tyckte du?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Nordiska Favoriter
Share.

Artist (Astian), låtskrivare och deltidsskribent. Men framförallt musikälskare och här för att lyfta andra artister.

Följ på Apple Music
Skicka din musik till popmuzik

Bloggen fokuserar i första hand på de musikinskick och förfrågningar vi får från våra Patreons. Som Patreon stöttar du bloggen samtidigt som du kan tipsa om nya låtar och artister att uppmärksamma.
Du kan läsa mer om upplägget med Patreon här, samt använda denna sida för att skicka in din musik.

Tack för att du är Patreon.

Send your music to popmuzik

The blog focus on all music submissions and enquiries we are receiving from our Patrons. As a Patron, you help support the blog while you can submit new singles.
You can read more about the blog's Patreon here, and use this page to submit your music.

Thank you for being a Patron.

Musikinspiration från Göteborg sedan 2011