Det har ju hänt en hel del med karriären sedan Zedd släppte sitt debutalbum Clarity 2012. Speciellt här i Sverige känns det som EDM-artisten blev ett mer känt namn när han tog upp Miriam Bryant och EDM:ifierade hennes Push Play samt senare jobbade med henne på singeln Find you . Att han även jobbat med Ariana Grande på låten Break Free gjorde nog inte saken sämre för honom.
Nu har han med andra ord lite större underlag för att få en ännu större hit med nya skivan True Colors .
Jag gillade ju singlarna Addicted to a memory med Bahari , samt I want you to know med Selena Gomez som släpptes inför skivan. De utgör en ganska bra vägledning om hur skivan låter i helhet. Det är kombination av pop, klubb och elektro som löper igenom hela skivan. Radioanpassade låtar för gymmet, dansgolvet eller löprundan mixas med något tyngre spår. De skruvade beatsen och 8-bitars ljuden från debuten finns kvar i vissa låtar, dock snyggare polerat och producerat denna gång då mer pengar oftast betyder att man har råd att skaffa utrustning som gör att det helt enkelt låter bättre. Visst, det är inget nytt under solen, mer än nya melodier för oss som gillar EDM. Vi har hört det av Calvin Harris , David Guetta eller senast med Madeon , men jag tycker dock ändå att Zedd är en av de bättre från den skolan. Det märks inte minst på låten Daisy , där snygga stråkarrangemang och ren pop-produktion visar hur mångfacetterad Anton Zaslavski ändå är.
Bäst på skivan är samarbetet med Troye Sivan på Pepercut . En nästan sju och en halv minuter lång låt där Sivans ganska melankoliska sång passar otroligt bra med Zedds stegrande produktion. Jag är ju svag för låtar som får en att dansa och gråta samtidigt.
Zedd @
Facebook