Förra veckan spelade Roxette för ett fullsatt O2-arena i London, och denna vecka släppte bandet sin 2015-version av klassikerna The Look från 1988-års album Look Sharp .
Versionen kom till via ett samarbete mellan bandet och klädkedjan KappAhl som kommer använda låten i deras reklamfilm under hösten.
”Idén att samarbeta med KappAhl krävde någonting speciellt. Skulle jag skriva en ny låt? Fanns det något gammalt ikoniskt vi kunde använda? Att göra en helt ny inspelning av The Look (som är 27 år gammal!) kändes lockande men också extremt svårt. Men The Look är såklart en ypperlig titel till en klädeskampanj! Eftersom vi börjat jobba med producentparet Addeboy vs Cliff sedan några månader tillbaks så kändes det som att vi kanske kunde få till en ny vinkel på hela grejen. Och så fort jag hörde deras musikaliska idéer till The Look visste jag att det kommer att gå vägen”, säger Per Gessle om den nyinspelade versionen.
”The Look” inkluderar totalt fem kampanjer som kommer att släppas successivt under hösten 2015. Kampanjerna har olika inriktningar och går under namnen ”The Chic Denim Look”, ”The Always Black Look”, ”The Must-have Look”, ”The Wellbeing Look” och ”The Hot Look”.
Den första kollektionen i kampanjen, ”The Chic Denim Look”, lanseras i butik den 25 augusti.
Roxette
@Facebook
[wpbanners id=”5″]