Förra veckan spelade Roxette för ett fullsatt O2-arena i London, och denna vecka släppte bandet sin 2015-version av klassikerna The Look från 1988-års album Look Sharp .
Versionen kom till via ett samarbete mellan bandet och klädkedjan KappAhl som kommer använda låten i deras reklamfilm under hösten.
”IdĂ©n att samarbeta med KappAhl krävde nĂĄgonting speciellt. Skulle jag skriva en ny lĂĄt? Fanns det nĂĄgot gammalt ikoniskt vi kunde använda? Att göra en helt ny inspelning av The Look (som är 27 ĂĄr gammal!) kändes lockande men ocksĂĄ extremt svĂĄrt. Men The Look är sĂĄklart en ypperlig titel till en klädeskampanj! Eftersom vi börjat jobba med producentparet Addeboy vs Cliff sedan nĂĄgra mĂĄnader tillbaks sĂĄ kändes det som att vi kanske kunde fĂĄ till en ny vinkel pĂĄ hela grejen. Och sĂĄ fort jag hörde deras musikaliska idĂ©er till The Look visste jag att det kommer att gĂĄ vägen”, säger Per Gessle om den nyinspelade versionen.
”The Look” inkluderar totalt fem kampanjer som kommer att släppas successivt under hösten 2015. Kampanjerna har olika inriktningar och gĂĄr under namnen ”The Chic Denim Look”, ”The Always Black Look”, ”The Must-have Look”, ”The Wellbeing Look” och ”The Hot Look”.
Den första kollektionen i kampanjen, ”The Chic Denim Look”, lanseras i butik den 25 augusti.
Roxette
@Facebook
[wpbanners id=”5″]