Det har gått 10 år sedan Beyoncé förändrade musikbranschen och släppte ett album helt utan sedvanlig promotion-turné. Fjorton låtar, ingen singel och musikvideos till alla spår. Hon kallade det ”visual album” och kraschade internet. Självklart ska detta firas och det görs genom att släppa Grown Woman – en låt som användes vid hennes kampanj med Pepsi 2013 och inför Pepsi Superbowl Halftime-show samt på The Mrs Carter Show Worl Tour som extranummer. Med tanke på exponeringen låten fick trodde många att det skulle vara artistens lead-singel ifrån hennes då kommande album. Men lika fort som låten svepte förbi, försvann den och nu tio år senare får vi den studioinspelade versionen.

Jag ska ärligt erkänna att jag skrek högt när den här dök upp i flödet över veckans nya släpp för mig i fredags. Tio år är lite väl lång tid att vänta på en låt, men den som väntar på något gott… Min spaning är att den här låten kommer plockas upp på TikTok och kan rent av bli en viral hit för Beyoncé. 

Share.

Artist (Astian), låtskrivare och deltidsskribent. Men framförallt musikälskare och här för att lyfta andra artister.

Spellistor

PRESENTERA DIN MUSIK

Bloggen fokuserar i första hand på alla musikinskick och förfrågningar från våra Patreons. Som Patreon garanteras du att vi lyssnar på din musik och svarar dig, samt att du stöttar bloggen så att den även i fortsättningen kan leverera dagliga musiktips.
Du kan läsa mer om upplägget med Patreon här, samt använda denna sida för att skicka in din musik.

Tack för att du är Patreon.

SUBMIT YOUR MUSIC​

The blog focuses primarily on all the music submissions and requests we receive from our Patrons. We always listen to the music you as a Patreon submit and you always get a replay. At the same time you support Popmuzik and makes it possible for the blog to continue write about new music.
You can read more about the blog’s Patreon here, and use this page to submit your music.

Thank you for being a Patron.

Musikinspiration från Göteborg sedan 2011