Det har gått 10 år sedan Beyoncé förändrade musikbranschen och släppte ett album helt utan sedvanlig promotion-turné. Fjorton låtar, ingen singel och musikvideos till alla spår. Hon kallade det ”visual album” och kraschade internet. Självklart ska detta firas och det görs genom att släppa Grown Woman – en låt som användes vid hennes kampanj med Pepsi 2013 och inför Pepsi Superbowl Halftime-show samt på The Mrs Carter Show Worl Tour som extranummer. Med tanke på exponeringen låten fick trodde många att det skulle vara artistens lead-singel ifrån hennes då kommande album. Men lika fort som låten svepte förbi, försvann den och nu tio år senare får vi den studioinspelade versionen.
Jag ska ärligt erkänna att jag skrek högt när den här dök upp i flödet över veckans nya släpp för mig i fredags. Tio år är lite väl lång tid att vänta på en låt, men den som väntar på något gott… Min spaning är att den här låten kommer plockas upp på TikTok och kan rent av bli en viral hit för Beyoncé.