Senast Volvo jobbade med en artist var det Amanda Bergman från bandet Amason som framförde Ted Ströms Vintersaga i en reklamfilm för bilmärket.
Nu är det Aviciis tur att sätta sin prägel på det svenska bilmärket i deras nya kampanj A New Beginning.
I kampanjen – som ska fira en förnyelse av Volvo som varumärke – har Avicii gjort en omarbetat version av låten Feeling Good som både i originalet och här i den nya versionen framförs av Nina Simone . Till sången har Avicii sedan producerat om låten så den känns mer av idag, med hans karaktäristiska ljudbild.
”Jag har gillat låten länge. Det är en av de bästa låtarna som någonsin skrivits. Den är helt enkelt tidlös. Jag har varit ett stort fan av Nina Simone, Etta James och den typen av musik väldigt länge. Så när jag fick reda på att det var den här låten som Volvo Cars ville använda i musikvideon blev jag väldigt entusiastisk och glad över att få jobba med den. Jag ville skapa något nytt men ändå hålla mig nära originalet,” berättar Avicii.
Reklamfilmen för bilmärket är sedan inspelad på olika platser i Sverige som haft betydelse för Avicii – som sin hemstad Stockholm och även Österlen där hans familj tillbringat många sommarveckor.
Avicii @
Facebook