Det går lite inflation i fotbollslåtar i år. För en medelmåttig fotbollsnation görs det orimligt många låtar för ett mästerskap och för ett lag som i ärlighetens namn är tvåa även i Sverige. För jag minns inte denna tsunami av VM-låtar när damerna spelade fotboll… De är ju oftast bättre och borde väl då ha cirka ett tusentals låtar, när herrarnas turnering nu får ett hundratal…
Men det har väl att göra med att män sätter sig själva på en piedestal och tror att de är stört bäst och vakrast, medan den andra halvan av befolkningen springer runt och förbi dem i ungefär allt. Vilket är lite fnissigt ändå. Eller tragiskt.
I alla fall.
En grupp vaknat till liv för att profitera på herrarnas fotboll på Trump-kontinenten är Björnzone som släpper pojkbands-fotbollslåten All of my heart. Som vanligt är det starka namn som ligger bakom låten. Förutom Björn Gustafsson är det Johan Carlsson, Mark Owen (jupp, han från Take That) och Mozella som skrivit låten All of my heart.
Det är som sagt i stil med Björnzones andra pojkbandslåtar och en härlig pastisch på genren. Sedan gör det ju inget att låten i sig har en en stark refräng och även om det är med glimten i ögat allt i låten, så funkar det väldigt bra med sångharmonierna. Det är också en låt som Björnzone kallar för den inofficiella VM-låten.
Detta säger Gustafsson om låten:
”Ända sedan den officiella VM-låten släpptes har jag drömt om att få göra en inofficiell. Och förhoppningen är naturligtvis att vi har gjort en låt som kan “leva för alltid”.
Så här har vi den. Lite charmigt är det. Det kan jag inte krypa under stolen med. Samtidigt är det än en gång nio dudes, som sjunger för att peppa elva andra dudes. Visst låter det fräscht 2026…



