Det finns något väldigt tilltalande i kontrasten mellan tårar och dansgolv och det är precis där Bebe Rexha placerar sig på nya singeln Sad Girls. Tillsammans med long-time kollaberatören David Guetta levererar hon en pulserande dance-poplåt som tar avstamp i hjärtesorg, men vägrar stanna kvar i mörkret. Istället förvandlas smärtan till ett euforiskt allsångsmantra där refrängen, om att stanna kvar tills sista låten spelats, träffar med både vemod och styrka.
Produktionen följer ett välbekant Guetta-recept med drivande housebeat och stora synthar, men det är Rexhas karismatiska röst som ger låten dess själ. Sad Girls kanske inte omdefinierar genren. Men den gör exakt det en riktigt bra poplåt ska göra: får dig att vilja dansa bort ett brustet hjärta medan lamporna sakta tänds över nattens sista minuter.



